Translate

onsdag 26. februar 2014

Horn med ost og salami


Disse hornene er fine å ha i matboksen eller med på tur. Lag en stor posjon så har du noen på lur i fryseren. Jeg bruker salami fordi jeg syntes det gir mye smak, men det kan selvfølgelig byttets ut med feks kokt skinke.

Ingredienser:
12 dl hvetemel
5 dl melk
1 egg
50 g smør
1 ts salt
1 ss sukker
Gulost
Salami/ skinke
Solsikkekjerner

Varm opp melken til ca 37 grader. Smuldre gjæren i en bolle. Rør ut gjæren i litt av melken. Tilsett resten av melken, sukker, mel, salt og egg. Elt deigen i en kjøkkenmaskin eller for hånd. Tilsett mykt smør og elt deigen godt sammen. Sett til heving i ca 30 min.

Del deigen i 4 emner og kjevl hvert emne ut til en rund leiv. Skjær ut ca 6 trekanter av hvert leiv og rull sammen til horn med ost og salami inni. Sett til etterhev i nye ca 30 min.

Pensle hornene med egg og dryss over med feks solsikkekjerner. Stekes midt i ovnen i ca 10 min på 225 grader.

Kos deg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar