Translate

fredag 10. oktober 2014

Løksuppe med eple



Jeg er så heldig at jeg får løk levert rett fra jordet, så da må man brukes. Jeg elsker løk, så det er ikke noe problem! Nå har jeg prøvd meg på løksuppe med en touch av eple som jeg syntes fungerer veldig bra, håper du er enig!

Ingredienser:

4 løk
1/2 kinesisk hvitløk
10 dl kyllingkraft
1 dl soyasaus
3 laubærblad
1/2 eple
Salt/pepper

Skjær løken i tynne skiver og brun den til den blir myk og blank i smør på svak varme. Finhakk hvitløken og brun den i panne sammen med løken. Ha løk og hvitløk over i en kjele og kok opp med kyllingkraft og laubærblad. La suppen småkoke i ca 10. Mot slutten av koketiden tilsetter du soyasaus og finhakket eple. Smak til med salt og pepper.
Server med brød, feks Suppebrød!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar